Γεμίσαμε δικτατορίσκους

Όπως οι περισσότερες  μικρές επιχειρήσεις ,έτσι και η δική μου βρίσκεται την παρούσα περίοδο σε οικονομική ασφυξία.

Προσπαθώ με κάθε τρόπο από το πρωί μέχρι το βράδυ να μαζέψω χρήματα να καλύψω τις υποχρεώσεις μου. Μέσα σ αυτούς που μου χρωστάνε είναι και  το δημόσιο. Η εφορία μου οφείλει χρήματα  και τα καθυστερεί από το 2010.

Λόγω της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων οι απαντήσεις  της εφορίας Καλαμαριάς κάθε χρόνο  ήταν αρνητικές.

Αρχές του 2013 άκουσα με ανακούφιση  στις ειδήσεις ότι από τον Μάρτιο 2013 θα αρχίσει στους φορολογούμενους πολίτες η επιστροφή των οφειλών του δημοσίου .

 Ζήτησα και εγώ χαρούμενος από τον λογιστή μου να μεριμνήσει  να μου επιστραφεί(άτοκα )το ποσό που δικαιούται η επιχείρηση μου, για να καλύψω τις υποχρεώσεις μου απέναντι της( έντοκα) και να πάψουν να με απειλούν μέσω τηλεόρασης με κυρώσεις και άλλες τρέχουσες υποχρεώσεις.

Από τον Μάρτιο άρχισε το τρέξιμο.

Θα σας ειδοποιήσουμε ,όχι ακόμα ,από τον άλλο μήνα……….

Αρχές Μαΐου επιτέλους μας ζήτησαν Ασφαλιστική ενημερότητα και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού για να κατατεθούν τα χρήματα την Τρίτη μέρα του Πάσχα. Έτρεξα την ίδια μέρα και τακτοποίησα και αυτές τις  εκκρεμότητες για να μην υπάρχει χάσιμο χρόνου.

Πήρα με την σειρά μου αυτούς που χρωστούσα και τους είπα ότι θα τους εξοφλούσα μέχρι το τέλος του μήνα, αφήνοντας ένα λογικό περιθώριο καθυστέρησης, για παν ενδεχόμενο.

Πέρασε η Εβδομάδα μετά το Πάσχα και στον τραπεζικό λογαριασμό δεν μπήκε ούτε ένα €.

Ανήσυχος πήρα τον λογιστή μου να πάει να δει τι γίνεται.

Η απάντηση του με πάγωσε!!!Είσαι άτυχος φίλε, μου είπε.

Υπάρχει κάποιο πρόβλημα και εάν δεν τακτοποιηθεί δεν θα σου επιστραφούν τα χρήματα.

Τον ρώτησα ποιο είναι το πρόβλημα και μου απάντησε ότι δεν έχουμε εμείς καμία σχέση ,αλλά αφορούσε τον ιδιοκτήτη του ακινήτου που στεγάζεται η επιχείρηση μου.

Τρελάθηκα από την αγωνία μου. Τον ρώτησα τι σχέση έχω εγώ με  τυχόν  φορολογική εκκρεμότητα του σπιτονοικοκύρη μου και δεν ήξερε τι να μου απαντήσει.

Η εφορία Καλαμαριάς μου ζήτησε να απευθυνθώ(εκβιάσω)  στον  σπιτονοικοκύρη μου και να του ζητήσω να τακτοποιήσει την υπόθεση του και εάν το έκανε τότε θα μου επέστεφαν τα χρήματα.

Τελικά έτρεχα από την μία εφορία στην άλλη για δουλειά τρίτου ,έως ότου ανακάλυψα διαφωνία των δύο εφοριών. Η εξυπηρετικότατη και καλή υπάλληλος  της  Στ εφορίας αντιλήφθηκε την αγωνία μου και μου είπε ότι κακώς ταλαιπωρούμαι από την εφορία Καλαμαριάς, ότι δεν έχω καμία ευθύνη, δεν είναι δικό μου θέμα και ότι έπρεπε να μου επιστραφεί το οφειλόμενο ποσό.

Ζήτησα από τον λογιστή μου να επισκεφτούμε μαζί την εφορία Καλαμαριάς  για να παρακαλέσω κι εγώ την προϊσταμένη να προωθηθεί το δίκαιο αίτημα μου .

Πράγματι  την Τετάρτη 29 Μαΐου 2013 κτυπήσαμε την πόρτα της και με χαμόγελο την καλημερίσαμε ευγενικά.

Τον λόγο  πήρε ο λογιστής και της εξήγησε τα νέα δεδομένα και ζήτησε να προχωρήσει η διαδικασία.

Η απάντηση της ήταν κοφτή και παγωμένη.-Δεν με ενδιαφέρει τι σας είπε η ΣΤ, εγώ εάν δεν δώ διορθωτική του ιδιοκτήτη του ακινήτου που νοικιάζετε  δεν επιστρέφω το ποσό.

Πήρα τον λόγο αναφέροντας της τα έντονα οικονομικά προβλήματα που είχα και το πόσο πολύ χρειαζόμουν αυτά τα χρήματα, και την θέση της ΣΤ εφορίας, αλλά ήταν σαν να απευθυνόμουνα σε τοίχο. Η κυρία προϊσταμένη συνέχισε να γράφει ενώ το ραδιοφωνάκι της, έπαιζε χαμηλωμένα disco .Τελικά κατάφερε να με βγάλει από τα ρούχα μου και να με συγχύσει. Με ρώτησε πως λένε την υπάλληλο και έκανα το λάθος και της είπα το όνομα(συγνώμη κ.Σ.)  Πήρε τηλέφωνο την συνάδελφο της  στην ΣΤ΄ να την επιπλήξει που τόλμησε και <<άνοιξε τα μάτια >> του πολίτη. Όπως ήταν λογικό η καλή υπάλληλος από την ΣΤ για να μην μπλέξει, πιθανόν το αρνήθηκε.

Με  ύφος χιλίων καρδιναλίων μου δήλωσε  ότι αυτά που ήξερα να τα ξεχάσω, λες και ήμουν ο φταίχτης σε κάτι. Με απεκάλεσε ψεύτη δύο φορές  . Ποιος ξέρει από ποιά κατσάβραχα κατέβηκε η κυρία και παίρνοντας την εξουσία στα χέρια της έπιασε τον παπά από τα φρύδια.

Μου γύρισε τα μυαλά ανάποδα. Μου ήρθε να αναποδογυρίσω το γραφείο της .

Μην τυχόν και την αγριέψεις μου ψιθύρισε ο λογιστής μου στο αυτί ,βλέποντας  το μάτι μου να γυαλίζει. Πάρτην με το καλό γιατί  η δουλειά σου δεν θα γίνει.

-Μα τι λες ρε Λ. Το δίκιο μου ζητάω.

Θυμήθηκα ένα σίριαλ της τηλεόρασης που είχε σαν θέμα την εποχή του Αλή πασά, με τους ραγιάδες προεστούς να σκύβουν τη μέση να δίνουν το πεσκέσι και να παρακαλάνε τον βεζίρη  για να λυθεί το θέμα τους.

Ανάγκας και Θεοί πείθονται!-Ας είναι σκέφτηκα, άσε την υπερηφάνεια και τους εγωισμούς και ζήτα συγνώμη , να τελειώνει η δουλειά σου. Πρέπει αύριο να πληρώσεις τις υποχρεώσεις σου.

Σας ζητώ συγνώμη κυρία μου  για το ύφος και τον τόνο της φωνής μου, της είπα καταπίνοντας την εξηντάχρονη περηφάνια μου. Ψεύτης δεν είμαι. Ίσως να κατάλαβα λάθος. Και πάλι συγνώμη. Αλλά καταλάβετε και εσείς την κατάσταση μου.

 Και εκεί που περίμενα να μαλακώσει και να γίνει η συμπεριφορά της ποιο ανθρώπινη ,πήρα το μάθημα μου.

 

Είσαι ψεύτης μου είπε στον ενικό  με αλαζονικό ύφος .Άλλη φορά μην λες ψέματα για να γίνει η δουλειά σου.

Το αίμα ανέβηκε στο κεφάλι μου. Μου ήρθε να την πνίξω.

Γύρισα και κοίταξα τον λογιστή μου με απορία αλλά και θυμό.

Ανοιγόκλεισε τα μάτια του σηκώνοντας τα φρύδια του  σαν να μου έλεγε κάνε πως δεν καταλαβαίνεις.

Έσκυψα το κεφάλι  και βγήκα από το γραφείο της για να μην πάθω κανένα εγκεφαλικό.

Τελικά φύγαμε άπραγοι και τρέχουμε  να πείσουμε σπιτονοικοκύρη και τον λογιστή του να τακτοποιήσουν την εκκρεμότητα γιατί εάν το αφήσουμε να πάει υπηρεσιακά θα περάσουν αρκετοί μήνες.

 Την καταδίκη μου  να πάρει. Σε τι χώρα ζούμε! Γεμίσαμε δικτατορίσκους που καταδυναστεύουν την ζωή μας  και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Ποιος της έδωσε αυτό το δικαίωμα, να προσβάλει  και να ταλαιπωρεί κατ αυτό τον τρόπο  τον συναλλασσόμενο πολίτη;

Και εγώ ο απλός πολίτης δεν έχω που να απευθυνθώ να ζητήσω το δίκιο μου. Να ζητήσω τουλάχιστον ανθρώπινη συμπεριφορά από κρατικούς λειτουργούς.

Να απευθυνθώ στους προϊσταμένους της; Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει λέει ο λαός.

Να απευθυνθώ στους πολιτικούς; Ας γελάσω κινέζικα!

Αυτοί είναι οι ηθικοί αυτουργοί της κατάντιας του συστήματος.

Με ποια κριτήρια  ανέλαβε η κ. προϊσταμένη  αυτό το ευαίσθητο πόστο; Ποιος την αξιολόγησε; Ποιος  επανεξετάζει εάν εκτελεί σωστά τα καθήκοντα της, και δεν εννοώ  μόνο την είσπραξη των φόρων από τους πολίτες αλλά τον τρόπο, την συμπεριφορά ,το ύφος ; Πού  πότε κα9ι ποιος θα κρίνει την  δική της την ευθύνη; Κ Α Ν Ε Ι Σ! ! !

Δυστυχώ γυρίσαμε χρόνια πίσω.
 Όταν στριμώχνεσαι στις ουρές, όταν σε αντιμετωπίζουν πρώτα σαν κλέφτη μέχρι να αποδειχθεί η αθωότητα σου, όταν πρέπει να συμπεριφέρεσαι σαν ραγιάς για να γίνει το αυτονόητο, όταν δεν σε σέβεται το κάθε καβαλημένο καλάμι που το παίζει προϊστάμενος, όταν δεν υπάρχει τρόπος να αμυνθείς στις προσβολές που δέχεσαι, όταν μπορεί να σε παιδέψει  ο κάθε κακός δημόσιος λειτουργός και να σε ταλαιπωρήσει επειδή έχει την εξουσία να το κάνει,  όταν η πολιτεία δεν κάνει τίποτα για να σε προστατεύσει,   τότε η οργή δεν θα αργήσει να ξεχειλίσει το ποτήρι της υπομονής, ο λαός  θα πάψει να συμπεριφέρεται σαν ραγιάς ,θα αρπάξει τη μαγκούρα και θα τους πάρει ο διάολος τον πατέρα.
 
Κρηνιώτης