Παντελής Τσαμπαρλής: «Αυτή την Καλαμαριά οραματίζομαι»





Νέος, μόλις 36 ετών, παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, με σπουδές στα οικονομικά, σοβαρός και μετρημένος, σε κερδίζει με τον χαρακτήρα του και την προσωπικότητα του. Πρόκειται για τον Παντελή Τσαμπαρλή που σεμνά και ταπεινά όπως λέει ο ίδιος, δίχως αντιπαλότητές, με σεβασμό στους θεσμούς, χωρίς να διατυμπανίζει τις προσπάθειες και τα επιτεύγματα του ζητάει για ακόμα μία φορά την υποστήριξη των συντοπιτών του. Συνέντευξη στην Εφημερίδα ΑΡΙΣΤΕΙΑ

-Καλησπέρα Παντελή. Σ ευχαριστούμε για την ανταπόκρισή σου να μιλήσεις στην Εφημερίδα ΑΡΙΣΤΕΙΑ.
Καλησπέρα. Εγώ σας ευχαριστώ για την πρόσκληση σας και για το ποιοτικό βήμα που μου προσφέρετε.

-Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Καλαμαριάς για δεύτερη φορά, πες μου πώς πάει ο αγώνας;
Σεμνά και ταπεινά, δίχως αντιπαλότητές, με σεβασμό στις θεσμικές διαδικασίες, ζητώ για ακόμα μία φορά την υποστήριξη των συντοπιτών μου.
-Θα σου κάνω την κοινότυπη ερώτηση που κάνω σε όλους τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους. Πώς γεννήθηκε η ανάγκη να ασχοληθείς με τα κοινά κατά πρώτον και κατά δεύτερον γιατί να ψηφίσει εσένα ο δημότης Καλαμαριάς και κατά κύριο λόγο ο Κρηνιώτης ψηφοφόρος και όχι κάποιον συνυποψήφιο σου;
Στην οικογένειά μου θεωρούν καθήκον την ενασχόληση με τα κοινά. Η απόφαση μου για να κατέβω υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές έχει τις βάσεις της στο παρελθόν.
Από μικρός γαλουχήθηκα στην δίχως προσωπικό όφελος προσφορά στα κοινά από το οικογενειακό μου περιβάλλον, ακούγοντας τον παππού Παντελή να μου αφηγείται το πώς και πότε με μπροστάρη τον αδελφό του Γιώργο δημιούργησαν την ποδοσφαιρική ομάδα Θησέας που μετά από συγχώνευση με τον Παγκρηνικό μετονομάστηκε σε Αθλητικό όμιλο Νέας Κρήνης. Εκεί για περίπου 8 χρόνια ο πατέρας μου υπηρέτησε τον σύλλογο από την θέση του Γεν. Γραμματέα και με δικές του πρωτοβουλίες επήλθε η συγχώνευση με τον '' ΑΟ Σμύρνη'' και έγινε η ημερινή Αθλητική Ένωση Νέας Κρήνης.
Ο παππούς όντας φανατικός τοπικιστής είχε δημιουργήσει και την ποδοσφαιρική ομάδα ‘’Πάντζο’’ που συμμετείχε ανεπίσημα σε διάφορα τουρνουά με μεγαλύτερο επίτευγμα την κατάκτηση του κυπέλου στο τουρνουά του ΠΑΟΚ για έφηβους ερασιτέχνες.
Ο πατέρας μου είναι ιδρυτικό μέλος και επί σειρά ετών πρόεδρος στον Πολιτιστικό σύλλογο Μικρασιατών Νέας Κρήνης «Η Αγία Παρασκευή» που ομολογουμένως παράγει πλούσιο πολιτιστικό έργο στην ευρύτερη περιοχή.
Η μητέρα μου διετέλεσε πρόεδρος γονέων και κηδεμόνων επί σειρά ετών στο 6ο δημοτικό σχολείο Νέας Κρήνης και εγώ στα 25 μου διετέλεσα εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Μικρασιατών Νέας Κρήνης ¨η Αγία Παρασκευή¨.
-Όλα αυτά επαληθεύουν την ρήση ότι το μήλο θα πέσει κάτω από τη μηλιά!
(χαμογελά) Για να ολοκληρώσω την απάντηση μου στην ερώτηση σας, θεωρώ ότι η ενεργός συμμετοχή στα κοινά δεν πρέπει να αφήνει αδιάφορους τους νέους και τις νέες. Στα δεκαεννιά μου έχω διατελέσει εκλεγμένο μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας Καλαμαριάς. Έχω εκλεγεί δημοτικός Σύμβουλος Καλαμαριάς την πενταετία 2004-2009.
Έχω την πεποίθηση ότι οι συντοπίτες μου εκτιμούν τον χαρακτήρα μου , με εμπιστεύονται και θα με τιμήσουν με την ψήφο τους.
-Ποιο είναι το μήνυμα σου προς τους ψηφοφόρους;
Δεν υποσχέθηκα ούτε μπορώ να υποσχεθώ σε κανέναν διορισμούς και ρουσφέτια για να τους κερδίσω σαν ψηφοφόρους. Δεν είμαι αυτής της φιλοσοφίας, άλλωστε για να είμαστε ειλικρινείς ούτε κάποιος άλλος συνυποψήφιος μου μπορεί να υλοποιήσει τέτοιου είδους υποσχέσεις. Θέλω να τους κοιτώ στα μάτια μετά τις εκλογές. Μετά τα μνημόνια υπάρχουν κατά κύριο λόγο οι οκτάμηνες συμβάσεις που για να επιλεγεί κάποιος θα πρέπει να συγκεντρώσει τα απαραίτητα μόρια γιατί οι προσλήψεις γίνονται με ΑΣΕΠ. Υπάρχουν βέβαια οι δίμηνες προσλήψεις που δεν υπόκεινται στον ΑΣΕΠ αλλά αυτό δεν λύνει κανένα πρόβλημα στον μακροχρόνια άνεργο.
Αυτό που μπορώ να τους υποσχεθώ είναι ότι θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για το κοινό καλό των συντοπιτών μου, για μια καλύτερη ,ομορφότερη, ασφαλέστερη, καθαρή πόλη, στηρίζοντας παράλληλα και όλες εκείνες τις προτάσεις συναδέλφων από όποια παράταξη και εάν προέρχονται που θα βελτιώσουν το επίπεδο διαβίωσης των συνδημοτών μου.
Έχω μάθει να ακούω με υπομονή τους συνομιλητές μου, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους και αφού διαμορφώσω γνώμη ακολουθώντας την σωστή διαδικασία ενημερώνω τον δήμαρχο , τους αντιδημάρχους και τους συναδέλφους δημοτικούς συμβούλους για να δώσουμε λύσεις όπου αυτό είναι εφικτό. Δεν είμαι του φαίνεσθε , ούτε είναι του χαρακτήρα μου να προσπαθώ να παρουσιάσω το έργο και τον κόπο άλλων σαν δικό μου ,με απώτερο στόχο να καρπωθώ τα όποια μελλοντικά εκλογικά οφέλη.
Έχω ιδέες και μου αρέσει να τις μοιράζομαι, να συνεργάζομαι με τους συναδέλφους μου και μέσα από την συλλογική προσπάθεια να παράγεται έργο.
-Ποιες είναι οι ιδέες σου για την επόμενη μέρα των εκλογών; Σε ποια έργα αναφέρεσαι;
Η Καλαμαριά είναι ένας ευλογημένος τόπος με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Έχει παραχθεί έργο τα τελευταία χρόνια από την διοίκηση του Δήμου, αλλά υπάρχει ακόμη σαφές περιθώριο βελτίωσης. Ιδιαίτερα δε στην γειτονιά μας, την Νέα Κρήνη, όπου οι κάτοικοι αισθάνονται κάπως παραμελημένοι – δικαίως, ως έναν βαθμό – υπάρχουν θέματα που η επόμενη διοίκηση οφείλει οριστικά να λύσει. Για αυτό είναι σημαντικό να εκλεγούν όσο το δυνατόν περισσότεροι σύμβουλοι από την συνοικία μας.
Από τα θέματα αυτά ενδεικτικά αναφέρω την αισθητική αναβάθμιση και καθαρισμό του παραλιακού μετώπου, την δημιουργία περιπάτων για τους πεζούς και άλλες παρεμβάσεις που θα βοηθήσουν την καθημερινότητα των κατοίκων, καθώς επίσης θα προσθέσουν και αξία στα καταστήματα και στις επιχειρήσεις της περιοχής. Εξάλλου, στόχος μου είναι να συνεχίσω τις προσπάθειες για να δώσουμε οριστική λύση σε χρόνια προβλήματα ιστορικών κοινωνικών ομάδων της Κρήνης όπως είναι οι επαγγελματίες αλιείς. Αναφέρομαι εδώ στο αλιευτικό καταφύγιο, για το οποίο έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες και έχει φύγει πλέον από τα χέρια του Δήμου – περιμένουμε όμως την έγκριση και χρηματοδότηση του έργου από τους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης.
Ένα πιο μακρόπνοο σχέδιο θα ήταν η συστηματική ανάδειξη της πολιτισμικής ταυτότητας και της ιστορικής μνήμης του τόπου μας. Σκοπός μου είναι να δουλέψω όπως μπορώ προς αυτή την κατεύθυνση και με την επόμενη διοίκηση, αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Υπάρχουν σημαντικές πρωτοβουλίες που μπορούμε να αναλάβουμε: από την απο-κατάσταση ιστορικών κτηρίων, μέχρι τον ορισμό περιπάτων πολιτισμού και – γιατί όχι – την δημιουργία ενός Μουσείου Μικρασιάτικου Πολιτισμού. Εννοείται ότι αυτό δεν είναι ένα σχέδιο που μπορεί να υλοποιηθεί από έναν σύμβουλο, από μια διοίκηση, σε μια πενταετία, χωρίς την υποστήριξη της κεντρικής κυβέρνησης. Αξίζει όμως τον κόπο να προσπαθήσουμε. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.
-Η πολιτική είναι σκληρή και εσύ ακούγεσαι ρομαντικός!
Πιθανόν να έχετε δίκιο. Ίσως ανήκω σε εκείνη τη γενιά που ο ένας σέβεται το δικαίωμα του άλλου να έχει την δική του γνώμη -σωστή ή λάθος δεν έχει σημασία – και να την υποστηρίζει ακόμα και με πάθος.
Είμαι παντελώς αντίθετος με αλαζονικές συμπεριφορές κάποιων που υποτιμούν τον συνομιλητή τους, που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, που έχουν πείσει τον εαυτό τους ότι η δική τους άποψη και μόνο η δική τους είναι η σωστή και που ο άκρατος εγωισμός τους δεν τους αφήνει να δουν πέραν από τη μύτη τους.
-Σε ποιους ψηφοφόρους απευθύνεσαι;
Σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Όλοι μας βαδίζουμε στους ίδιους δρόμους και αναπνέουμε τον ίδιο αέρα.
Πιστεύω όμως ότι την μεγαλύτερη υποστήριξη θα την έχω από τους συντοπίτες μου Κρηνιώτες λόγω καταγωγής, λόγω προσωπικών γνωριμιών , αλλά και επειδή πιστεύω ότι χαίρω εκτίμησης και ότι έχουν αναγνωριστεί οι προσπάθειες μου για επίλυση κάποιων σοβαρών προβλημάτων που χρόνιζαν στην ευρύτερη περιοχή μας.
Άλλωστε θέλω να πιστεύω ότι οι Κρηνιώτες θα δώσουν την ψήφο τους σε Κρηνιώτες υποψηφίους που είναι αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο τα προβλήματα της περιοχής.
Πιστεύω ότι παρήλθαν οι εποχές που ψήφιζε ο κόσμος με βάση το πόσο καλός ήταν ο υποψήφιος στις δημόσιες σχέσεις του, ή πόσο γνωστός ήταν στο ευρύ κοινό.
-Ας μην πάρουμε όρκο! Σήμερα με το νέο σύστημα ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος και ο καθ’ ένας υποψήφιος χρησιμοποιεί όλα τα μέσα που διαθέτει για να εκλεγεί.
Συμφωνώ και είναι θεμιτός ο υγιής ανταγωνισμός. Απλά είναι αντίθετος στην φιλοσοφία μου ο τρόπος που προβάλει κάποιος τον εαυτό του. Πιστεύω ότι είναι δύσκολη η εκλογή πράγματι με το νέο σύστημα της απλής αναλογικής, αλλά έχω κάποιες αρχές που δεν τις παραβιάζω! Ο σκοπός δεν Αγιάζει πάντα τα μέσα.
Σέβομαι τον αγώνα των συνυποψηφίων μου και τους εύχομαι καλή επιτυχία. Τούς περισσότερους τους γνωρίζω προσωπικά και πιστεύω ότι στην πλειονότητά τους είναι αξιόλογα άτομα που μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα κοινά και να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία.
Έχω όμως την πεποίθηση ότι οι συντοπίτες μου θα με υποστηρίξουν για μια ακόμα φορά και θα με Τιμήσουν με την ψήφο τους.
-Παντελή ομολογούμε ότι μας κέρδισες! Σου ευχόμαστε καλή επιτυχία στις δημοτικές εκλογές και καλή δύναμη επ ωφελεία του Δήμου Καλαμαριάς!
Ευχαριστώ πολύ, εύχομαι και στην Εφημερίδα ΑΡΙΣΤΕΙΑ πάντα να ξεχωρίζει.



https://aristeia.online/archives/20788?fbclid=IwAR0SlwptxTtmnXeUdw3mnPjSzTyQLvvPC451iLG9hHww_AwuXpCVtGKNxf8