Περί μονοσταυρίας η συζήτηση


 Πρώτη Κυριακή των αυτοδιοικητικών εκλογών. Μετά την απόλυση της εκκλησίας είπα να περάσω από το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς μου για να ρίξω μια ματιά στην αυλή μήπως συναντήσω κανένα παλιό συμμαθητή.

Έξω από το Ναό με σταμάτησε η κ. Έφη  και με δυνατή φωνή λες και ήθελε να την ακούσουν όλοι άρχισε να μου λέει πώς ψήφισε τον υποψήφιο που και εγώ υποστήριζα. Τον έριξα..τον έριξα  δαγκωτό..μονοσταυρία!
Σ ευχαριστώ πολύ της απάντησα, αλλά αυτό για την μονοσταυρία μην το φωνάζεις.
Γιατί μου απάντησε. Έχω να φοβηθώ κάποιον; Το έκανα για να του δώσω δύναμη! Έτσι δεν είναι;
Ναι κυρία Έφη, έτσι είναι όπως τα λες. Δίνοντας όμως  δύναμη σε έναν άνθρωπο, δεν δίνεις δύναμη στη συνοικία μας .

Γιατί το λες αυτό μου είπε κάπως θυμωμένα.
Γιατί της απάντησα, ο  νομοθέτης ,σου δίνει το δικαίωμα να δώσεις δύναμη σε τρείς υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους. Έτσι δυναμώνεις τη γειτονιά σου και όχι το άτομο.
Βγάζοντας περισσότερους δημοτικούς συμβούλους  υποστηρίζονται καλύτερα τα συλλογικά αιτήματα και βρίσκουν ευκολότερα λύση τα προβλήματα της συνοικίας μας.
Ένας νεαρός που άκουγε, αποδοκίμασε την άποψη μου λέγοντας  ότι η Καλαμαριά είναι μία και δεν έχει καμία σημασία αν  οι δημοτικοί σύμβουλοι που θα  εκλεγούν θα είναι από αυτή ή άλλη συνοικία.

Ίσως και να έχεις δίκιο του απάντησα, αλλά  να ξέρεις ότι αυτούς τους δρόμους τους περπατά καθημερινά ο τοπικός υποψήφιος, ο ίδιος καθημερινά ρίχνει τα σκουπίδια του στους κάδους, η γυναίκα του πηγαίνει καθημερινά το παιδί στην παιδική χαρά, πηγαίνει καθημερινά το παιδί στο σχολείο κ.ο.κ.   Άρα καθημερινά έχουν άμεση επαφή με την περιοχή, τους κατοίκους και τα προβλήματα που προκύπτουν.
Ένας  υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος -μεσήλικας και βάλε- που άκουσε επιλεκτικά μέρος της συζήτησης ,πλησίασε και μπήκε στην συζήτηση.

Συνεργασία με άλλον  υποψήφιο έχει κάνει ο δικός σου, είπε κοιτάζοντας με. Δισταυρία, δισταυρία;
Όχι του απάντησα. Δεν υφίσταται τέτοιο θέμα. Απλά εκφράζω την δική μου άποψη. Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά θα ήταν καλό πάντα κατά την άποψη μου οι πολίτες να αξιοποιούν στο έπακρο την δυνατότητα που τους δίνει ο νομοθέτης  και  να υποστηρίξουν περισσότερους του ενός υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους εφ όσον το αξίζουν.

Λες και τον χτύπησαν 10.000 βολτ.  Α πα πα πα πα ,ξεφώνησε  κουνώντας τα χέρια του όπως κάνουν οι γιαγιάδες όταν ακούν πονηρά ανέκδοτα.
Απα πα πα πα……..Τι είναι αυτά που λες. Μακριά..μακριά! Είσαι λάθος!
Γιατί είμαι λάθος, του απάντησα ευγενικά.
Με κοροϊδεύεις; που είπε κοιτάζοντας με σαν να έβλεπε κάτι τρομακτικό!
Όχι του απάντησα, μιλάω σοβαρά! Είναι θέμα φιλοσοφίας. Εσύ άσχετα με τι προτείνεις σαν υποψήφιος στους δυνητικά  ψηφοφόρους σου ,πιστεύεις πραγματικά στην μονοσταυρία;
Απα πα πα πα ……τι είναι αυτά που λες  συνέχισε  με ένα περίεργο ύφος, αποφεύγοντας να απαντήσει. Φύγε, φύγε και έρχεται κόσμος.

Τώρα αν ήταν εκνευρισμένος ή τρομοκρατημένος δεν κατάλαβα.
Έμεινα αποσβολωμένος να τον κοιτάω. Το μόνο που κατάλαβα ήταν ότι με την συζήτηση του χαλούσα την <<σούπα>>. Το καμάκι ντε  στους ψηφοφόρους.
 Παλαιοκομματικός ..είπα μέσα μου και τράβηξα για το καφενείο. Ξεπερασμένος ,δεν τα τρώει αυτά πλέον ο κόσμος.

Την επόμενη ημέρα ο παλαιοκομματικός εξελέγη δημοτικός σύμβουλος και αυτός που υποστήριξα όχι.

Καλό Καλοκαίρι!