ΚΑΠΟΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΕΠΙΑΣΑΝ ΠΑΛΙ ΔΟΥΛΕΙΑ



Παλιά μας τέχνη κόσκινο που λέει και η λαϊκή ρύση.

Ξημέρωσε η Τρίτη, τελευταία μέρα του Ιούνη και η καλοκαιρινή ζέστη επέβαλε να πιώ τον πρωινό καφέ στο μπαλκόνι.

 Όμορφο που είναι το καλοκαιράκι να το απολαμβάνεις έστω και μένοντας στο σπίτι, δίχως να έχεις πολλές απαιτήσεις από τη ζωή.
Αποζητάς την ψυχική σου γαλήνη , να έχεις την υγεία σου και να μπορείς να καταφέρνεις να  εξυπηρετείς τις οικονομικές υποχρεώσεις σου.

Με αυτές τις σκέψεις απολάμβανα τον γλυκύβραστο σε χοντρό φλιτζάνι.
Ο χτύπος του κινητού   μου τάραξε την ηρεμία. Ένα λάθος του παρελθόντος   θα μου χαλούσε την καλή διάθεση και θα μου μαύριζε την ψυχή.

-Καλημέρα ,ονομάζομαι τάδε και είμαι δικηγόρος της τάδε Τράπεζας. Είστε ο κ. Παναγιώτης; Η επικοινωνία μας αφορά το δάνειο του κ. τάδε που είστε εγγυητής.

- Καλημέρα σας απάντησα. Τι συμβαίνει;

- Πόσα χρόνια έχετε να συναντήσετε τον κ. Τάδε;

-Πάνω από 15 χρόνια  του απάντησα.

- Σας ενημερώνουμε ότι το δάνειο στο οποίο είστε εγγυητής του κ. Τάδε δεν εξυπηρετείται πλέον και η τράπεζα μας, προσημείωσε το σπίτι σας.

Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Μα πώς τον ρώτησα. Γιατί! Τι είναι αυτά που λέτε! Δεν έπρεπε να ενημερωθώ, να συμφωνήσω, να υπογράψω κάποια χαρτιά!!Αυτό που μου λέτε είναι παράνομο ………δεν γίνεται.

Όχι μου απάντησε δεν είμαστε υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουμε. Ο νόμος μας δίνει το δικαίωμα να το πράξουμε μόνοι μας δίχως να έχουμε την υποχρέωση να σας ενημερώσουμε από πριν ή να πάρουμε την συγκατάθεση σας.

Επειδή ο δανειολήπτης δεν πληρώνει, ζητάμε από εσάς να ταχτοποιήσετε τις καθυστερημένες δόσεις ειδ άλλως θα έχετε συνέπειες.

Μα τί λέτε ψέλλισα, αφήστε τις απειλές. Δεν τον καλέσατε να τον διευκολύνεται με μικρότερες δόσεις ,μήπως ο άνθρωπος έχει οικονομικά προβλήματα;

Τον καλέσαμε στο παρελθόν και κάναμε τρεις φορές νέες δανειακές συμβάσεις με μικρότερες δόσεις , μεγαλώνοντας τα χρόνια αποπληρωμής. Το εξυπηρέτησε λίγους μήνες και μετά σταμάτησε να πληρώνει, μου απάντησε.

-Εγώ σαν εγγυητής  γιατί δεν ενημερώθηκα και γιατί υπέγραψε τις νέες συμβάσεις μόνο ο δανειολήπτης. Δεν έπρεπε να γνωρίζω τους όρους της νέας σύμβασης και δεν έπρεπε να συμφωνήσω και να υπογράψω και εγώ;

Όχι μου απάντησε, γιατί  για τον εγγυητή μετρά η δική του  αρχική υπογραφή. Ο νόμος μας καλύπτει και μπορούμε να κάνουμε όποιες αλλαγές θέλουμε δίχως την συγκατάθεση σας.
-Εκεί μου ανέβηκε η πίεση.Κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό. Δηλαδή του είπα, συμφωνώ ότι μπορεί η τράπεζα μονομερώς  με την αρχική μου υπογραφή για ένα καταναλωτικό 5.000€ που πραγματοποιήθηκε το 2000  να με απειλεί με κατασχέσεις και τιμωρίες,αλλά εφ όσον εξαντλήσει τις νόμιμες επαφές με τον εγγυητή για εξεύρεση λύσης.

Ναι μου απάντησε ,μας καλύπτει ο νόμος να το πράξουμε μονομερώς, και το ποσό δεν είναι 5.000€ αλλά με τις αλλαγές και τους τόκους είναι 17.000€.

Ποιος νόμος  είναι αυτός που ψηφίστηκε από Έλληνες βουλευτές που μπορεί να ορίζει την ζωή σου μία τράπεζα ερήμην σου όποτε της γουστάρει και να σε απειλεί με κατασχέσεις και εξώσεις, δίχως ντροπή και τσίπα του απάντησα.

-          Δυστυχώς δεν είστε συνεργάσιμος μου είπε και θα προχωρήσω στα νόμιμα.

-          Εγώ δεν είμαι συνεργάσιμος ή εσείς του απάντησα που αλλάξατε τρείς φορές την δανειακή σύμβαση δίχως να με ενημερώσετε και προσημειώσατε την κύρια κατοικία μου χωρίς να ενημερωθώ για τις προθέσεις σας και ενεργήσατε μονομερώς.

Σε τι χρόνια ζούμε αδέρφια. Ποιοι μας κυβερνάνε!!! Είμαστε ραγιάδες  και δεν το συνειδητοποιήσαμε.
Και εσείς σύγχρονοι τελώνες ωραία δουλειά κάνετε και δεν ντρέπεστε!
Αν το διαβάσει κάποιος δικηγόρος ας με ενημερώσει αν έχουν οι τράπεζες εν λευκό από τον νόμο το δικαίωμα να παίζουν με τις ζωές μας.